רבה של קייב: "הנשיא זלנסקי התקשר וביקש שנתפלל"

מהדורת הבוקר 1 Comment on רבה של קייב: "הנשיא זלנסקי התקשר וביקש שנתפלל"

רבה של קייב הרב יעקב בלייך בשיחה עם 'קול חי': "הנשיא זלנסקי התקשר אלי לפני כמה שעות, תוך כדי ניהול המלחמה, וביקש שכל העם היהודי יתפלל על החיילים של אוקראינה: 'יש לרוסים יותר חיילים מאיתנו, אבל לחיילים שלנו יש יותר נחישות מהרוסים. אנחנו צריכים את התפילות שלכם שנצליח', אמר הנשיא האוקראיני"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של קייב, הרב יעקב בלייך שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר וסיפר על מצבם של יהודי אוקראינה: "אני יצאתי מאוקראינה באמצע השבוע והגעתי לארה"ב", מספר הרב בלייך. "בתוך קייב יש משהו כמו 8-9 קהילות יהודיות, מהקהילה שלנו שהייתה הגדולה הוצאתי מי שיכולתי עד יום חמישי. בחמישי הוצאתי אנשים פעם אחרונה – אוטובוס ומשהו כמו עשרים רכבים, בערך 100 איש, זה בנוסף ל-150 איש שבוע לפני כן והם יצאו למחנה שהכנו מחוץ לקייב. זה מאה קילומטר מערבה מקייב".

לדבריו "אלה מהקהילה שלי שלא רצו נשארו בקייב, חוץ מזה יש עוד קהילות שנשארו. ביום שישי אחר הצהריים, ממש לפני שבת הגיעו לקהילה שלי בקייב עוד 40-50 איש מהקהילות של חב"ד לידנו שלא היו מוכנים".

עוד הוא סיפר: "בשבת אחר הצהריים הגיע הרב לשם עם אוטובוס והוציא אותם והם נסעו לז'יטומיר. אלה שמהקהילה שלי נשארו שם בגלל שנכנס עוצר בשבת בחמש אחר הצהריים עד שני בבוקר בשמונה. זה בגלל ההתקפה המאסיבית של הרוסים".

הרב בלייך המשיך וסיפר: "הנשיא זלנסקי התקשר אלי לפני כמה שעות, תוך כדי ניהול המלחמה, וביקש שכל העם היהודי יתפלל על החיילים של אוקראינה: 'יש לרוסים יותר חיילים מאיתנו, אבל לחיילים שלנו יש יותר נחישות מהרוסים. אנחנו צריכים את התפילות שלכם שנצליח', אמר הנשיא האוקראיני".



1 תגובות

מיין תגובות